از تاثیر محتوا بر سئو به چه میزان اطلاع دارید؟ چگونه محتوا می‌تواند به بهبود رتبه وب سایت شما کمک کند؟ اگر کمی در دنیای سئو و محتوا مطالعه داشته باشید احتمالا با این جمله بیل گیتس شنا هستید که محتوا پادشاه است. اما آیا در حال حاضر هم محتوا پادشاه است و ما در تمامی کسب و کارها نیاز به محتوا داریم؟ فرآیند تولید محتوا حرفه‌ای به چه صورت انجام می‌شود و به یک محتوای مناسب باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

امروزه شاهد آن هستیم که گروه‌ها و افراد مختلفی اقدام به تولید محتوا می‌کنند. این محتواها گاهی اوقات صرفا برای مباحث سئو تولید می‌شوند و گاهی اوقات هم صرفا برای خالی نبودن بخش بلاگ وب سایت‌ها! جالب است که بدانید بیش از 80 درصد از محتوای تولید شده توسط مدیران و تولیدکنندگان محتوا به هیچ عنوان خوانده نمی‌شوند. رقم بزرگی است، پس چرا ما هر روز نیاز به تولید محتوا داریم؟ چرا مدیران سئو میزان زیادی از بودجه سئو سایت را به تولید محتوا اختصاص می‌دهند؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال‌ها هستید ما من در وب سایت جواد یاسمی همراه باشید تا اطلاعات جالبی در رابطه با سئو و تولید محتوا به دست آورید.

چرا نیاز به تولید محتوا داریم؟

هرچه نباشد باید برای خزنده‌های گوگل خوراکی تولید کنید، اگر شما بخواهید یک موجود گرسنه را به سمت خود بکشانید بهترین کار چیست؟ دادن غذا بهترین راهکار خواهد بود. محتوا هم برای گوگل‌ یکی از غذاهایی است که می‌تواند باعث شود تا خزنده‌هایش را به سمت وب سایت شما بفرستد. حال شما دو انتخاب دارید که محتوای مناسب و حرفه‌ای تولید کنید و یا نه صرفا محتوای غیر حرفه‌ای و به اصطلاح سئو محور تولید کنید. پس علت که ما برای وب سایت‌ها محتوا تولید می‌کنیم می‌شود نیاز گوگل به محتوا است.

کاربران به دنبال پاسخ سوالات خود هستند.

روزانه کاربران زیادی برای یافتن پاسخ‌های سوالات خود واژه‌ها و جملاتی را در این موتور جستجوی حرفه‌ای سرچ می‌کنند. شما با تولید محتوای مناسب و درست خواهید توانست کاربران را به سمت وب سایت خود بکشانید. به این صورت می‌توانید علاوه بر رفع نیاز کاربر، میزان زیادی از ورودی گوگل را در اختیار داشته باشید.

توجه داشته باشید این تولید کردن این نوع از محتوا علاوه بر آن که زمان بر است هزینه بر هم خواهد بود و برای تولید محتوای مناسب و حرفه‌ای باید وقت و زمان زیادی را صرف کنید.

نیاز به لینک سازی داخلی داریم

یکی دیگر از کارکردهایی که تولید محتوا برای ما به ارمغان می‌آورد را می‌توان لینک سازی داخلی در نظر گرفت. زمانی یک لینک سازی مناسب و حرفه‌ای را تجربه خواهیم کرد که صفحات لینک شده از کیفیت محتوایی بالایی برخوردار باشند. فرض کنید یک صفحه محصول بدون محتوا چگونه می‌تواند برای لینک سازی مناسب باشد؟

کاربران برای خرید نیاز به محتوا دارند

با توجه به تحقیقات انجام شده مشخص شده است که بیش از نیمی از کاربران در صورتی که صفحه محصول محتوای مناسب نداشته باشد از خرید خود پشیمان می‌شوند و به احتمال بالا خرید خود را از سایتی انجام خواهند داد که اطلاعات مناسبی در رابطه با آن محصول در صفحه خرید وجود داشته باشد.

 حال سوال اصلی ایجاست که این محتوا چه کمکی به سئو می‌کند؟ زمانی که کاربران از صفحه و محتوایی ناراضی باشند به زودی آن صفحه را ترک می‌کنند و به یکی دیگر از نتایج گوگل را مشاهده خواهند کرد، این موضوع می‌تواند در دراز مدت و اگر برای میزان زیادی از کاربر اتفاق بیفتد برای شما نمره منفی به حساب آید و گوگل شما را به عنوان یک سایتی بشناسد که نمی‌تواند نیاز کاربر را جواب دهد. به همین دلیل شما با افت رتبه مواجه خواهید شد.

رپورتاژ نویسی و گرفتن بک لینک برای وب سایت

یکی از تکنیک‌هایی که باعث می‌شود رتبه وب سایت شما رشد چشم گیری را تجربه کند، نوشتن رپورتاژ و لینک کردن صفحات هدف خود است، منظور از رپورتاژ همان مقاله‌ای است که بیش از 70 درصد آن به بحث آموزش می‌پردازد و 30 درصد آن به معرفی برند و یا یکی از خدمت‌های آن برند می‌پردازد. زمانی که شما این محتوا را در دیگر سایت‌ها منتشر می‌کنید به راحتی می‌توانید میزان اعتبار وب سایت خود را در نزد گوگل بالا ببرید. پس می‌توان نتیجه گرفت نوشتن محتوا و انتشار آن در دیگر وب سایت‌ و گرفتن بک لینک می‌تواند کمک شایانی در گرفتن رتبه مورد نظر در گوگل داشته باشد، این موضوع به خوبی می‌تواند اهمیت محتوا را در سئو مشخص کند.

محتوا همچنان پادشاه است

چه بخواهیم و چه نخواهیم کماکان محتوا یکی از اصلی‌ترین مواردی است که به وسیله آن می‌توانیم رتبه خود را در صفحه نمایش گوگل جا به جا کنیم. شما با تولید یک محتوای عالی می‌توانید رشد بسیار زیادی را تجربه کنید. این موضوع به خوبی قدرت محتوا در سئو را می‌رساند.

البته از خاطر نبرید که محتوایی می‌تواند به جایگاه مناسب و بالا دسترسی پیدا کند که از کیفیت بالایی برخوردار باشد، نمی‌شود محتوای غیر حرفه‌ای و کیلویی تولید کرد و انتظار داشت رتبه مناسب کسب کرد.

منبع:

https://javadyasemi.ir/