سئو با جواد یاسمی در مشهد

تعریف سئو چیست و چرا سئو سایت مهم است ؟

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

سئو انگولار

برای بهتر شدن و بهینه شدن منابع و اینکه در توسعه فنی وبسایت بتونیم راحت تر و کارآمد تر باشیم تصمیم گرفتیم از تکنولوژی انگولار استفاده کنیم.

توی گوگل سرچ کردم، به فارسی و انگلیسی و کلی سایت بود که در مورد مشکلات سئو کردن این نوع وبسایت ها تجربیاتی را شیر کرده بودند. دمشون گرم

حالا قراره من اینجا چیکار کنم؟

من میخوام تمام اون تجربیات و نوشته ها رو در یک صفحه برای شما جمع کنم و اگر سوالی یا نکته ای توی کامنت ها بپرسین.

حتما در موردش بیشتر تحقیق میکنم و دوباره زیر کامنت شما جواب میزارم.

https://javadyasemi.ir/technical-seo/seo-angular/

 

در محتوای این مقاله از دوستان و متخصصان سئو در ایران عزیز هم مشورت گرفتم. پس اسامیشونو میارم.

آقای مهندس امین اسماعیلی

گروه سئو مانستر وبسیما

توضیح در مورد اینکه انگولار چی هست و چرا اومد و …

سئو انگولار

سئو انگولار

سئو انگولار

سئو انگولار
سئو انگولار
سئو انگولار
سئو انگولار

گوگل بعد از اینکه خیلی ها از این تکنولوژی استفاده کردند، به این نتیجه رسید که اگر بخواهد در همان مرحله که صفحه را کرال می کند کل محتوای صفحه را هم ایندکس کند خیلی خیلی  هزینه دارد.

چون زمان ایندکس کردن را افزایش می داد و در کل صفحات ول دنیا این یعنی چقدر هزینه زیادی را برای سرور و … افزایش می داد.

گوگل از 2 موج برای ایندکس کردن استفاده کرد

  1. در اولین مرحل هایندکس کردن هر چی اچ تی ام ال و سی اس اس هست
  2. مرحله دوم بر می گردد و جاوا اسکریپ ها را هم بررسی می کند

گوگل زمان بیشتری برای فهمیدن محتوای صفحه نیاز دارد ولی باز هم قطعی نمیشه گفت که حتما همه ی محتوا را می فهمد.

چطوری سئو انگولار را انجام دهیم؟

محتواهای هیرو (متا دیتاها) و اسکیماها باید سرور ساید رندرینگ بشوند. (server side rendering – SSR)

 

در این 2 سایت باید تست کنید و ببینید که گوگل چه چیزی را می بیند و چه چیزی را نمی بینید

  1. mobile friendly test
  2. URL inspection

چرا باید حتما در سئو کردن وبسایت های انگولار محتاط بود؟

گوگل ممکن است تشخیص دهد هر محتوایی را ایندکس نکند، یوزر می بینید ولی گوگل

پس باید حتما کش گوگل را بررسی کنیم و بدانیم که هیچ قطعیتی الان برای اینکه حتما محتوا را میبیند و در سئو تاثیر می دهد وجود ندارد

 

نکته مهم:

در طرح ریزی صفحات خیلی دقت کنید مثلا تایتل های تکراری وجود نداشته باشد

لینک های داخلی با تگ های اچ تی ام ال ahref باشد و نه فقط div و span

محتوای صفحات کاملا مشخص و قابل لمس باشد. پس از سکشن ها و پاراگراف ها و هدینگ ها به درستی استفاده کنید.

نویگیشن با جاوا اسکرینپ یکم داستان داره :دی

عکس ها حتما تگ الت داشته باشد

 

بررسی بروزهای متفاوت و دیوایس های متفاوت برای انگولار

این ابزاها برای بررسی انگولار در بروزهای مختلف و دیوایس های گوناگون میتواند مفید باشد.

  • lighthouse
  • test mark up
  • search console
  • grok

مراحل انجام سئو کردن انگولار

حالا این مراحل انجام کار برای سئو کردن وبسایت انگولار در سایت های خارجی  پیشنهاد شده است

اول اینکه از یونیورسال استفاده کنید.  angular universal

توانایی سرور در ران کردن یونیورسال را حتما بررسی کنید.

app  را روی سرور ران کنید.

HTML  استاتیک دلیور کنید به یوزر

تکنولوژی  render tron  حتما روی سرور برای  pre render کردن صفحات باشد.

به صورت دور های باید یه حرکتی بزنیم که کش های گوگل قدیمی نباشد.

۱۳ آذر ۹۹ ، ۰۰:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جواد یاسمی

تاریخچه مختصری از SEO فنی

سئو فنی همچنان بنیادی است که بر اساس آن هر استراتژی موفقی ساخته می شود. در اینجا مهم است که SEO فنی بیش از هر زمان دیگری مهم است.

سئو در دهه گذشته بیش از هر کانال بازاریابی تغییر کرده است.

از طریق پی در پی تحولات الگوریتمی ، SEO همچنین پایه و اساس یک استراتژی دیجیتالی موفق باقی مانده است - پس از همه ، 51٪ از ترافیک آنلاین از طریق

جستجوی ارگانیک به وب سایت ها می رسند.

هنوز هم ، باید این واقعیت را در نظر بگیریم که سئو برای موفقیت در یک دنیای رقابتی فزاینده ، به مهارت ها و رویکردهای جدیدی نیاز دارد.

با بیش از 5000 دستگاه ادغام شده با دستیار Google و جستجوی صوتی در حال افزایش ، نقاط کانونی جستجو غیر متمرکز شده اند.

SERP همانطور که می دانستیم مدتهاست از بین رفته است. جستجو اکنون بصورت پویا ، بصری و در همه جا انجام می شود.

این تأثیر بسیار مهمی در سازمانها دارد ، زیرا SEO یک رشته مشترک است که برای دستیابی به نتایج مطلوب به ترکیبی از تخصصهای مختلف نیاز دارد.

در قلب این حوزه دامنه SEO فنی نهفته است ، که همچنان پایه و اساسی است که هر استراتژی موفقی بر آن بنا می شود.

 

تاریخچه مختصری از SEO فنی


همه جاده ها به فنی بازمی گردند - این نحوه استفاده از مهارت های شما است که تغییر کرده است.

SEO همیشه مستلزم ایجاد ترافیک با کیفیت بالا از طریق جستجوی ارگانیک است.

ابزار دستیابی به این هدف از همان روزهای ابتدایی SEO ، زمانی که مهارت های فنی غالب بود ، تغییر چشمگیری کرده است.

قابلیت خزیدنی آن زمان - همانطور که اکنون است - در هنگام تنظیم استراتژی سئو ، مهمترین نکته بود.

محتوا ثانویه بود - وسیله ای برای شامل کلمات کلیدی و بهبود رتبه بندی. این با گذشت زمان تکامل یافت و شامل پیوند سازی ، مبتنی بر ابتکار اصلی Google در

استفاده از پیوندها برای ارزیابی و رتبه بندی محتوا بود.

هدف بازاریابان ثابت مانده است: جذب ترافیک جستجوی ارگانیک که در وب سایت آنها تبدیل شده است.

در نتیجه ، ما یک بازی موش و گربه را تحمل کردیم که برخی از بازاریاب ها برای به دست آوردن رتبه های بالای جستجو هر آنچه را که لازم بود انجام می دادند.

به محض اینکه Google با cloaking کلمات کلیدی روبرو شد ، متخصصان SEO کلاه سیاه در تلاشند تا رتبه بندی خود را برای خرید لینک ایجاد کنند. به روزرسانی های الگوریتم Panda و Penguin به بسیاری از این تاکتیک های کدر پرداخته و حتی (به طور خلاصه) بحث در مورد مرده بودن SEO را مطرح کرد.

این سوال یک نکته اساسی را از دست داد.
تا زمانی که افراد از جستجو به عنوان ابزاری برای کشف اطلاعات استفاده می کنند ، سئو در سلامت بی ادبانه ادامه خواهد یافت. این بحث ها یک حافظه دور است زیرا ما از SEO مدرن ، به ویژه همگرایی آن با بازاریابی محتوا ، استفاده می کنیم.

این صنعت از قوتی به قوت دیگر قدم برداشته است و بهترین استراتژی ها اکنون با افزایش حضور جستجو به طور انصافی پاداش می گیرند.

در این فرآیند ، SEO از یک نظم کاملا منطقی به موضوعی گردتر تبدیل شده است ، از جمله دامنه معمول "درست مغز" محتوای خلاقانه. این امر باعث تغییر شکل بخشهای جستجوگرها و همکاری با سایر بخشهای بازاریابی دیجیتال شده است.

سئو فنی ، به نوبه خود ، اکنون همه بهترین روشهای موتور جستجو را در بر می گیرد و جایی برای دستکاری نمی دهد. این تخصص هرگز از بین نرفت ، اما اخیراً شاهد تجدید حیات بوده است زیرا بازاریابان ارشد متوجه شده اند که عملکرد و همچنین مطابقت با خزنده را به همراه دارد.

این چهار زمینه اصلی دارد:

 

محتوای سایت: اطمینان از این که محتوا توسط کلیه موتورهای جستجوی اصلی قابل خزیدن و نمایه سازی است ، به ویژه استفاده از تجزیه و تحلیل پرونده ورود به سیستم برای تفسیر الگوهای دسترسی و داده های ساختاری آنها برای دسترسی کارآمد به عناصر محتوا.
ساختار: ایجاد سلسله مراتب سایت و ساختار URL که به موتورهای جستجو و کاربران اجازه می دهد تا به مهمترین مطالب برسند. این امر همچنین باید جریان پیوند داخلی را از طریق سایت تسهیل کند.
تبدیل: شناسایی و رفع هرگونه انسداد که از پیمایش کاربران در سایت جلوگیری می کند.
عملکرد: پیشرفت کلیدی ، تکامل SEO فنی و تخصصی مربوط به عملکرد بوده است. این مسئله همیشه وجود داشته است ، اما بازاریاب ها از همه راه ها فهمیده اند که سئوی فنی چیزی فراتر از "خانه داری" است. نظم بخشیدن به سه قسمت بالا منجر به عملکرد بهتر سایت از طریق جستجو و کانال های دیگر نیز می شود.

در این زمینه ، جای سال است که آیا "SEO" حتی یک طبقه بندی مناسب برای آنچه که ما دیگر انجام می دهیم ، است.

https://javadyasemi.ir/technical-seo/

https://www.searchenginejournal.com/technical-seo/technical-necessity/#close

۰۲ آذر ۹۹ ، ۱۶:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جواد یاسمی