Google Search Console یک سرویس رایگان است که توسط Google ارائه می شود و به شما کمک می کند حضور سایت خود را در نتایج جستجوی Google نظارت ، حفظ و عیب یابی کنید. برای گنجاندن در نتایج جستجوی Google لازم نیست که در Search Console ثبت نام کنید ، اما Search Console به شما کمک می کند نحوه مشاهده Google از سایت شما را درک کرده و بهبود ببخشید.

Search Console ابزارها و گزارشاتی را برای اقدامات زیر ارائه می دهد:

تأیید کنید که Google می تواند سایت شما را پیدا کند و به آن بپردازد.
مشکلات نمایه سازی را برطرف کنید و مجدداً فهرست بندی کنید محتوای جدید یا به روز شده.
مشاهده داده های ترافیک جستجوی Google برای سایت خود: هر چند وقت یک بار سایت شما در جستجوی Google ظاهر می شود ، پرسش های جستجو سایت شما را نشان می دهد ، جستجوگران هر چند وقت یکبار برای این سeriesالات کلیک می کنند و موارد دیگر.
هنگامی که Google با نمایه سازی ، هرزنامه یا سایر موارد در سایت شما روبرو می شود ، هشدارها را دریافت کنید.
به شما نشان می دهد کدام سایت ها به وب سایت شما پیوند دارند
عیب یابی مشکلات AMP ، قابلیت استفاده از تلفن همراه و سایر ویژگی های جستجو.
چه کسی باید از Search Console استفاده کند؟
هر کسی با یک وب سایت! از عمومی به متخصص ، از تازه وارد به پیشرفته ، Search Console می تواند به شما کمک کند.

صاحبان مشاغل: حتی اگر خودتان از Search Console استفاده نمی کنید ، باید از آن آگاه باشید ، با اصول بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو آشنا شوید و بدانید چه ویژگی هایی در جستجوی Google وجود دارد.
متخصصان یا بازاریابان سئو: همانطور که کسی روی بازاریابی آنلاین تمرکز دارد ، Search Console به شما کمک می کند تا بازدید وب سایت خود را کنترل کنید ، رتبه بندی خود را بهینه کنید و در مورد ظاهر نتایج جستجوی سایت خود آگاهانه تصمیم بگیرید. شما می توانید از اطلاعات موجود در Search Console برای تأثیرگذاری بر تصمیمات فنی وب سایت و انجام تجزیه و تحلیل پیشرفته بازاریابی همراه با سایر ابزارهای Google مانند Analytics ، Google Trends و Google Ads استفاده کنید.
مدیران سایت: شما به عنوان مدیر سایت به عملکرد سالم سایت خود اهمیت می دهید. Search Console به شما امکان می دهد تا به راحتی خطاهای سرور ، مشکلات بارگذاری سایت و موارد امنیتی مانند هک و بدافزار را کنترل کرده و در مواردی آنها را برطرف کنید. همچنین می توانید از آن برای اطمینان از نگهداری سایت یا تنظیماتی که انجام می دهید با توجه به عملکرد جستجو اطمینان حاصل کنید.
توسعه دهندگان وب: اگر در حال ایجاد نشانه گذاری و / یا کد واقعی برای سایت خود هستید ، Search Console به شما کمک می کند تا موارد مشترک با نشانه گذاری ، مانند خطاهای داده های ساخت یافته را کنترل و برطرف کنید.

https://javadyasemi.ir/technical-seo/google-search-console/