سئو با جواد یاسمی در مشهد

تعریف سئو چیست و چرا سئو سایت مهم است ؟

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

افزایش رنک گوگل براساس چه اصولی امکان‌پذیر است؟

Search Engine Optimization or Search Experience Optimization) SEO) که بخشی از بازاریابی دیجیتال است، دائماً تغیر می‌کند و قواعد و اصول آن به‌روز می‌شود. یادگیری این اصول نیازمند تلاش فراوان و کسب تجربه است. در حال حاضر پربازدیدی‌ترین موتور جستجوی جهان گوگل است و ازاین‌رو اغلب افراد تلاش می‌کنند رتبه برتر نتایج جست‌وجوی آن را به دست آورند، به‌این‌ترتیب احتمال اینکه محتوا در سایر موتورهای جستجو به رتبه‌های برتر برسد بسیار زیاد است. گوگل برای اینکه از بین محتواهای مختلفی که منتشر می‌شوند باکیفیت‌ترین‌ها را تشخیص دهند، یک سری قواعد و اصول پنهان دارد که در اصطلاح الگوریتم نامیده می‌شود و توسط کراول‌های (ربات‌های خزنده) این موتور جستجو و هوش مصنوعی پیاده‌سازی می‌شود. نحوه عملکرد و ماهیت این الگوریتم‌ها که دائماً در حال به‌روز شدن هستند، برای هیچ‌کس آشکار نیست اما متخصصان سئو از طریق آزمون و تجربه به یک سری از اصول آن پی برده‌اند و از طریق پیاده‌سازی برخی تکنیک‌ها رتبه خود را ارتقا می‌دهند. گفته می‌شود این تکنیک‌ها هرچند سال یک‌بار کاملاً تغییر می‌کنند و راهکاری که امروز به کسب رتبه برتر کمک می‌کند تا چند ماه آینده ممکن است بی‌تأثیر باشد؛ بنابراین کاری که این افراد انجام می‌دهند بسیار پیچیده و درعین‌حال متغیر است.

راهکارهای مجاز افزایش رتبه سایت در گوگل کدام‌ها هستند؟

کار سئو سایت به دو بخش عمده تقسیم می‌شود

سئو داخلی (On Page)

کلیه اقداماتی که روی محتوا انجام می‌شود تا ضمن آنکه برای مخاطب قابل‌فهم و جذاب است، موتورهای جستجو هم بتوانند آن را تشخیص داده و به آن رتبه دهند «سئو داخلی» نامیده می‌شود. کارهایی مثل تعیین کلمات کلیدی و چگالی آن در محتوا، استفاده از تصاویر و انتخاب نام آن‌ها و توضیح مناسب برای تصاویر، تعیین تگ تیترهای داخلی و… در سئوی آن پیچ (ON Page SEO) انجام می‌شود. هر تغییر کوچکی که در محتوا انجام می‌شود روی سئو تأثیرگذار است و ازاین‌رو در بکار بردن تکنیک‌هایی که در این زمینه استفاده می‌شود باید بسیار دقیق بود.

سئو خارجی (Off Page)

اقداماتی که در خارج سایت جهت کسب رتبه‌های برتر انجام می‌شود سئو خارجی یا آف پیج نامیده می‌شود. لینک بیلدینگ، انتشار رپورتاژ آگهی و… برخی از اقداماتی است که در راستای سئو خارجی انجام می‌شود.

آیا نتیجه گرفتن از سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر است؟

کسب رتبه برتر در موتورهای جستجو یک فرآیند پیچیده و زمان‌بر است. مدت‌زمانی که برای کسب رتبه‌های برتر باید صرف کرد، بستگی مستقیم به‌سختی کلمات کلیدی شما و میزان جستجوی کاربران دارند. هر چه سایت‌های بیشتری برای کسب رتبه در کلمه کلیدی خاصی تلاش کنند، کار هم دشوارتر می‌شود و قطعاً برای به دست آوردن رتبه برتر باید صبر بیشتری داشته باشید. کلمات کلیدی چند جزئی که رقابت کمتری برای آن‌ها وجود دارد، معمولاً در زمان اندکی رتبه می‌گیرند و در نتایج اول جستجو دیده می‌شوند. هیچ تضمینی برای اینکه مطلب شما رتبه برتر را از آن خود کند وجود ندارد و اگر فرد یا موسسه‌ای این ادعا را مطرح کرد حتماً باید به صداقت آن شک داشته باشید و بیم آن می‌رود که از تکنیک‌های کلاه سیاه برای کسب رتبه، استفاده کنند که بسیار خطرناک هستند.
گفته می‌شود این تکنیک‌ها هرچند سال یک‌بار کاملاً تغییر می‌کنند و راهکاری که امروز به کسب رتبه برتر کمک می‌کند تا چند ماه آینده ممکن است بی‌تأثیر باشد؛ بنابراین کاری که این افراد انجام می‌دهند بسیار پیچیده و درعین‌حال متغیر است.

اصول سئو به چه بخش‌هایی تقسیم می‌شود

آن‌ها که دنبال یافتن پاسخ سؤال سئو چیست، می‌گردند قبل از هر چیز باید بدانند که تکنیک‌های سئو به سه بخش کلاه‌ سفید، کلاه خاکستری و کلاه‌ سیاه تقسیم می‌شود.

سئو کلاه سفید

سئو کلاه‌ سفید شامل کلیه تکنیک‌ها و روش‌هایی است که به‌صورت مجاز و با رعایت قوانین گوگل برای کسب رتبه سایت انجام می‌شود. برای دستیابی به نتیجه از طریق این تکنیک‌ها باید صبر بیشتری داشته باشید اما رتبه‌ای که از این طریق به دست می‌آید اعتبار بالایی دارد و امکان از دست دادن آن بسیار کم است.

سئو کلاه خاکستری

روش‌هایی که سئوکاران بکار می‌برند گاهی فریب و ترفند نیست اما چندان هم باروح قوانین گوگل مطابقت ندارد، این تکنیک‌ها سئو کلاه خاکستری نامیده می‌شوند. گوگل معمولاً برای بکار بردن این روش‌ها جریمه خاصی در نظر نمی‌گیرد اما ممکن است استفاده از آن‌ها در آینده برای شما دردسرساز شوند.

سئو کلاه سیاه

ترفندهای فریب خزنده‌های گوگل است که بعضاً خیلی سریع عمل می‌کنند و باعث می‌شوند صفحات شما در موتورهای جستجو رتبه بگیرند اما کاملاً خلاف قوانین گوگل هستند و این مجموعه از طریق به‌روزرسانی الگوریتم‌ها و خزنده‌های خود هرچند وقت یک‌بار سایت‌های متخلف را شناسایی کرده و جریمه می‌کند.

 

سایت‌هایی که توسط گوگل جریمه می‌شوند در مرحله اول از نتایج اول جستجو حذف‌شده و به صفحات دوم و سوم می‌روند و در مرحله بعد ممکن است برای همیشه از نتایج جستجو حذف شوند. سایتی که گوگل آن را از نتایج جستجو حذف می‌کند، عملاً مرده به‌حساب می‌آید و تمام هزینه و تلاشی که برای آن صرف کردید به هدر خواهد رفت. هنگام انتخاب مشاوره سئو دقت کنید فریب افرادیکه به شما وعده کسب رتبه‌های برتر در کمترین زمان را می‌دهند نخورید، چراکه تبعات منفی آن می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد.

https://javadyasemi.ir/

۳۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۳:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جواد یاسمی

سئو چیست؟ - سئو (بهینه‌سازی سایت) - SEO

بهترین مکان برای مخفی کردن یک جسد صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل است! شاید این جمله در نگاه اول خیلی فانتزی به نظر برسد اما چندان هم دور از ذهن نیست. بهترین محتواها و کمپین‌های تبلیغاتی اگر دیده نشوند به چه‌کار می‌آیند؟ در پاسخ به سؤال سئو چیست باید بگویم، تلاشی است که برای ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو انجام می‌شود تا کسب‌وکار شما دیده شود و زنده بماند. سئو سایت بیش از اینکه یک علم باشد، مهارتی است که با تلاش و تجربه یاد گرفته می‌شود، در این مطلب به این سؤال که سئو چیست به‌صورت کامل پاسخ می‌دهم و تلاش می‌کنم مسیر ورود به دنیای جذاب و پررقابت کسب رتبه در موتورهای جست‌وجو را به شما آموزش دهم.

https://javadyasemi.ir/

سئو چیست؟

روزانه هزاران مطلب جدید با موضوعات مختلف به سایت‌های جهان اضافه می‌شود و هدف اولیه تمام منتشر کنندگان این مطالب بیشتر دیده شدن توسط مخاطب و همراه کردن او با اهداف محتوا است. کلمات کلیدی‌ای که مخاطب جست‌وجو می‌کند هم بسیار مهم است. هرچه مطالب شما در مطالب کلیدی پربازدیدتر و مرتبط‌تر دیده شود امکان اینکه به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید افزایش می‌یابد. سئو سایت در کنار توجه به تولید محتوای ارزشمند و اثرگذار تلاش می‌کند با بکار بردن تکنیک‌های مختلف Off Page و On Page موتورهای جستجو را متقاعد کند در نتایج جست‌وجوهای مرتبط محتوای شما را نمایش دهد. این تکنیک‌ها بسیار دقیق و حساس هستند به‌نحوی‌که اگر در بکار بردن آن‌ها دچار اشتباه شوید و از روش‌های غیرمجاز استفاده کنید از سوی گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو جریمه می‌شوید اما اگر راهکارهای مجاز را بکار ببرید قطعاً به‌سرعت می‌توانید رتبه‌های برتر صفحه نخست را از آن خود کنید. سئو در مقایسه با تبلیغات هزینه بسیار کمتری دارد و ازاین‌رو استفاده از آن برای کسب‌وکارهای مختلف بسیار سودمند است.

هدف از سئو سایت چیست؟

درگذشته مشتریان برای سفارش یک محصول و خرید آن به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کردند و با متخصصان و آشنایان برای انتخاب بهترین برند و مدل محصول که متناسب با نیازهای آن‌ها باشد مشاوره می‌گرفتند. این روزها همه ما بلافاصله پس از تصمیم خرید به سراغ گوگل می‌رویم و سعی می‌کنیم با جستجوی کلمات مختلف بیشترین اطلاعات را در مورد کالا و خدمات موردنظر خود به دست آوریم و درنهایت تصمیم‌گیری کنیم. در این میان قطعاً سایت‌هایی که بیشترین و بهترین اطلاعات را در اختیار ما بگذارند قادر هستند اعتماد ما را جلب کنند و به گزینه اول ما برای خرید تبدیل می‌شوند.

سئو تمام تلاش خود را بکار می‏گیرد تا محصول و محتوا شما در نتایج جستجو رتبه برتر را دریافت کند تا درنتیجه به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید. برخی از مهم‌ترین اهداف سئو عبارت‌اند از:

  • اعتمادسازی و افزایش آگاهی از برند
  • تبدیل مشتریان احتمالی به مشتری وفادار
  • در دسترس قرار دادن محصولات و خدمات
  • افزایش بازدید وب‌سایت
  • افزایش فروش محصولات و خدمات
  • افزایش ترافیک سایت
  • حضور بیشتر مخاطب در صفحات مختلف سایت
۳۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۳:۵۷ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جواد یاسمی

تاثیر تولید محتوا یونیک در سئو

از تاثیر محتوا بر سئو به چه میزان اطلاع دارید؟ چگونه محتوا می‌تواند به بهبود رتبه وب سایت شما کمک کند؟ اگر کمی در دنیای سئو و محتوا مطالعه داشته باشید احتمالا با این جمله بیل گیتس شنا هستید که محتوا پادشاه است. اما آیا در حال حاضر هم محتوا پادشاه است و ما در تمامی کسب و کارها نیاز به محتوا داریم؟ فرآیند تولید محتوا حرفه‌ای به چه صورت انجام می‌شود و به یک محتوای مناسب باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

امروزه شاهد آن هستیم که گروه‌ها و افراد مختلفی اقدام به تولید محتوا می‌کنند. این محتواها گاهی اوقات صرفا برای مباحث سئو تولید می‌شوند و گاهی اوقات هم صرفا برای خالی نبودن بخش بلاگ وب سایت‌ها! جالب است که بدانید بیش از 80 درصد از محتوای تولید شده توسط مدیران و تولیدکنندگان محتوا به هیچ عنوان خوانده نمی‌شوند. رقم بزرگی است، پس چرا ما هر روز نیاز به تولید محتوا داریم؟ چرا مدیران سئو میزان زیادی از بودجه سئو سایت را به تولید محتوا اختصاص می‌دهند؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال‌ها هستید ما من در وب سایت جواد یاسمی همراه باشید تا اطلاعات جالبی در رابطه با سئو و تولید محتوا به دست آورید.

چرا نیاز به تولید محتوا داریم؟

هرچه نباشد باید برای خزنده‌های گوگل خوراکی تولید کنید، اگر شما بخواهید یک موجود گرسنه را به سمت خود بکشانید بهترین کار چیست؟ دادن غذا بهترین راهکار خواهد بود. محتوا هم برای گوگل‌ یکی از غذاهایی است که می‌تواند باعث شود تا خزنده‌هایش را به سمت وب سایت شما بفرستد. حال شما دو انتخاب دارید که محتوای مناسب و حرفه‌ای تولید کنید و یا نه صرفا محتوای غیر حرفه‌ای و به اصطلاح سئو محور تولید کنید. پس علت که ما برای وب سایت‌ها محتوا تولید می‌کنیم می‌شود نیاز گوگل به محتوا است.

کاربران به دنبال پاسخ سوالات خود هستند.

روزانه کاربران زیادی برای یافتن پاسخ‌های سوالات خود واژه‌ها و جملاتی را در این موتور جستجوی حرفه‌ای سرچ می‌کنند. شما با تولید محتوای مناسب و درست خواهید توانست کاربران را به سمت وب سایت خود بکشانید. به این صورت می‌توانید علاوه بر رفع نیاز کاربر، میزان زیادی از ورودی گوگل را در اختیار داشته باشید.

توجه داشته باشید این تولید کردن این نوع از محتوا علاوه بر آن که زمان بر است هزینه بر هم خواهد بود و برای تولید محتوای مناسب و حرفه‌ای باید وقت و زمان زیادی را صرف کنید.

نیاز به لینک سازی داخلی داریم

یکی دیگر از کارکردهایی که تولید محتوا برای ما به ارمغان می‌آورد را می‌توان لینک سازی داخلی در نظر گرفت. زمانی یک لینک سازی مناسب و حرفه‌ای را تجربه خواهیم کرد که صفحات لینک شده از کیفیت محتوایی بالایی برخوردار باشند. فرض کنید یک صفحه محصول بدون محتوا چگونه می‌تواند برای لینک سازی مناسب باشد؟

کاربران برای خرید نیاز به محتوا دارند

با توجه به تحقیقات انجام شده مشخص شده است که بیش از نیمی از کاربران در صورتی که صفحه محصول محتوای مناسب نداشته باشد از خرید خود پشیمان می‌شوند و به احتمال بالا خرید خود را از سایتی انجام خواهند داد که اطلاعات مناسبی در رابطه با آن محصول در صفحه خرید وجود داشته باشد.

 حال سوال اصلی ایجاست که این محتوا چه کمکی به سئو می‌کند؟ زمانی که کاربران از صفحه و محتوایی ناراضی باشند به زودی آن صفحه را ترک می‌کنند و به یکی دیگر از نتایج گوگل را مشاهده خواهند کرد، این موضوع می‌تواند در دراز مدت و اگر برای میزان زیادی از کاربر اتفاق بیفتد برای شما نمره منفی به حساب آید و گوگل شما را به عنوان یک سایتی بشناسد که نمی‌تواند نیاز کاربر را جواب دهد. به همین دلیل شما با افت رتبه مواجه خواهید شد.

رپورتاژ نویسی و گرفتن بک لینک برای وب سایت

یکی از تکنیک‌هایی که باعث می‌شود رتبه وب سایت شما رشد چشم گیری را تجربه کند، نوشتن رپورتاژ و لینک کردن صفحات هدف خود است، منظور از رپورتاژ همان مقاله‌ای است که بیش از 70 درصد آن به بحث آموزش می‌پردازد و 30 درصد آن به معرفی برند و یا یکی از خدمت‌های آن برند می‌پردازد. زمانی که شما این محتوا را در دیگر سایت‌ها منتشر می‌کنید به راحتی می‌توانید میزان اعتبار وب سایت خود را در نزد گوگل بالا ببرید. پس می‌توان نتیجه گرفت نوشتن محتوا و انتشار آن در دیگر وب سایت‌ و گرفتن بک لینک می‌تواند کمک شایانی در گرفتن رتبه مورد نظر در گوگل داشته باشد، این موضوع به خوبی می‌تواند اهمیت محتوا را در سئو مشخص کند.

محتوا همچنان پادشاه است

چه بخواهیم و چه نخواهیم کماکان محتوا یکی از اصلی‌ترین مواردی است که به وسیله آن می‌توانیم رتبه خود را در صفحه نمایش گوگل جا به جا کنیم. شما با تولید یک محتوای عالی می‌توانید رشد بسیار زیادی را تجربه کنید. این موضوع به خوبی قدرت محتوا در سئو را می‌رساند.

البته از خاطر نبرید که محتوایی می‌تواند به جایگاه مناسب و بالا دسترسی پیدا کند که از کیفیت بالایی برخوردار باشد، نمی‌شود محتوای غیر حرفه‌ای و کیلویی تولید کرد و انتظار داشت رتبه مناسب کسب کرد.

منبع:

https://javadyasemi.ir/

۱۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۰:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جواد یاسمی