بازاریابی موتور جستجو (SEM) چیست؟

https://www.oberlo.com/ecommerce-wiki/search-engine-marketing-sem

https://javadyasemi.ir/

 

بازاریابی موتور جستجو (SEM) اصطلاحی چتر است که به روند ترافیک رانندگی و کسب دید از موتورهای جستجو از طریق تبلیغات پولی (SEM) و لیست های ارگانیک رایگان (SEO) اشاره دارد. تلاشهای SEM پرداخت شده معمولاً از فرم های PPC (پرداخت هر کلیک) و CPC (هزینه هر کلیک) استفاده می کنند.

 

SERP چیست؟


SERP ، مختصر صفحه نتایج موتورهای جستجو ، صفحه ای است که در پاسخ به پرس و جو جستجو توسط یک موتور جستجو در اختیار کاربر قرار می گیرد. به طور معمول ، SERP ها حاوی دو نوع محتوا هستند: ارگانیک (سئو) و پرداخت شده (SEM).

 

محبوب ترین موتورهای جستجو


گوگل بزرگترین موتور جستجوی جهان با 77.82٪ سهم بازار جهانی ، Google انتخاب اصلی بازاریاب برای دستیابی به مبلغ پرداختی و ارگانیک است. Google 1.6 میلیارد بازدیدکننده ماهانه منحصر به فرد در سراسر جهان را تخمین زده است.
بینگ بینگ 400 میلیون بازدید کننده ماهانه و منحصر به فرد تخمین زده است و 7.96٪ از سهم بازار جهانی را در اختیار دارد. بینگ غالباً دو برابر پیشنهادات کامل به طور خودکار از Google ایجاد می کند و از فیلم جستجوی خوبی برخوردار است ، بنابراین تبلیغات بینگ نیز گزینه تبلیغاتی محبوب در بین بازاریابان است.


بایدو بایدو با بیش از 80٪ سهم بازار چین و 6.37٪ از سهم بازار جهانی محبوب ترین موتور جستجو در چین است.
یاندکس Yandex موتور جستجوی پیشرو در روسیه و سایر کشورهای روسی زبان (بلاروس ، اوکراین ، قزاقستان) با حدود 60 درصد سهم بازار است.
یاهو یاهو با داشتن 300 میلیون بازدیدکننده ماهانه منحصر به فرد ، 6.58٪ از سهم بازار جهانی را در اختیار دارد و به طور عمده با بینگ رقابت می کند. شایان ذکر است که Verizon یاهو را با قیمت 4.8 میلیارد دلار خریداری کرده است و قصد دارد آن را با Aol ادغام کند ، که دارای 125 میلیون بازدیدکننده ماهانه منحصر به فرد و 0.13 درصد از سهم بازار جهانی است.

 

چه چیزی در مورد SEM باید بدانید؟


به طور کلی بازاریاب ها از ترکیبی از تکنیک های مختلف بازاریابی جستجوی پولی و ارگانیک برای هدایت ترافیک به سایت خود استفاده می کنند.

تبلیغات پرداخت شده شامل:


-جستجوی تبلیغات (تبلیغات ، تبلیغات بینگ)
-تبلیغات لیست محصولات یا تبلیغات خرید
-نمایش و تبلیغات بنر
-تبلیغات موبایل
-تبلیغات رسانه های اجتماعی (فیس بوک ، لینکدین ، ​​توییتر ، اینستاگرام ، پینترست)
-بارگیری مجدد و بازاریابی
-تبلیغات درون برنامه


SEO شامل موارد زیر است:


-SEO در صفحه (بهینه سازی کلمه کلیدی ، ایجاد محتوا ، معماری اطلاعات ، پیوند داخلی ، UX ، اثبات اجتماعی ، ادغام رسانه های اجتماعی و غیره)
-سئو خارج از صفحه (ساختمان پیوند ، نقشه های XML)
-تخلفات


کلیه نمایش های جستجو می توانند به سه نوع اصلی طبقه بندی شوند:

 

اطلاعاتی: قصد تجاری بسیار کمی دارد ، کاربر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع خاص است.


ناوبری: کاربر در تلاش است وب سایتی را پیدا کند که URL آنها دیگر نتواند آن را به یاد بیاورد یا یک هدف ناوبری مشابه را داشته باشد.


معامله گر: دارای هدف تجاری بالایی است ، کاربر به دنبال خرید است. SERP های تراکنش معمولاً مواردی هستند که دارای آگهی های پرداخت شده هستند.


انواع پرس و جو جستجو همچنین می تواند نشان دهد که مسافرت کاربر در کجا قرار دارد و به بازاریابان این امکان را می دهد تا تکنیک های بهینه سازی قیف تبدیل را به کار گیرند.

 

جستجوی ارگانیک برای خرده فروشان آنلاین بسیار مهم است ، زیرا بسیاری از مطالعات نشان می دهد که حدود 50٪ از ترافیک وب سایت را به دنبال دارد. وقتی نوبت بهینه سازی موتور جستجو برای تجارت الکترونیک می رسد ، بازاریابان در مورد آزمایش تمام روش های موجود برای تلاش و دستیابی به رتبه های بالاتر وسواس می کنند.

منطق بسیار ساده است:

موقعیتهای بالاتر در SERP به طور خودکار منجر به برداشتهای بالاتر و سرعت کلیک بهتر می شوند. افراد بیشتری که از فروشگاه شما بازدید می کنند در نهایت باید به تبدیل های بهتر و درآمد بالاتر تبدیل شوند.

تبلیغات جستجوی پرداخت شده برای دستیابی به موقعیت های برجسته در صفحات نتایج موتور جستجو و رانندگی ترافیک به سایت ، بر سرمایه گذاری در انواع صحیح تبلیغات متمرکز است. تبلیغات جستجوی بهینه سازی شده ، گاهی اوقات می توانند به موقعیتهای بالاتر از نتایج جستجوی ارگانیک برسند ، در حالی که دیگران ممکن است در سمت راست صفحه مرورگر نمایش داده شوند.

موفقیت کمپین جستجوی پرداخت شده به هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب و انتخاب کانالهای تبلیغاتی بهینه بستگی دارد.

بسیاری از ابزارهای بازاریابی موتور جستجو وجود دارد که می توانند به شما در بهینه سازی هر دو کمپین جستجوی پرداخت شده و ارگانیک کمک کنند.

 

ابزار اولیه:

 

-تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

-کنسول جستجوی Google

-برنامه کلیدی کلمات Google

-ابزارهای اضافی برای کمک به شما در بهینه سازی سئو خود:

-اکسپلورر سایت را باز کنید

-آزمایشگاههای اقتدار

-AhRefs

-کاوش کلمات کلیدی MOZ

-SEMRush

-WordStream