بازاریابی موتور جستجو (SEM) چیست؟
https://www.oberlo.com/ecommerce-wiki/search-engine-marketing-sem
بازاریابی موتور جستجو (SEM) اصطلاحی چتر است که به روند ترافیک رانندگی و کسب دید از موتورهای جستجو از طریق تبلیغات پولی (SEM) و لیست های ارگانیک رایگان (SEO) اشاره دارد. تلاشهای SEM پرداخت شده معمولاً از فرم های PPC (پرداخت هر کلیک) و CPC (هزینه هر کلیک) استفاده می کنند.
SERP چیست؟
SERP ، مختصر صفحه نتایج موتورهای جستجو ، صفحه ای است که در پاسخ به پرس و جو جستجو توسط یک موتور جستجو در اختیار کاربر قرار می گیرد. به طور معمول ، SERP ها حاوی دو نوع محتوا هستند: ارگانیک (سئو) و پرداخت شده (SEM).
محبوب ترین موتورهای جستجو
گوگل بزرگترین موتور جستجوی جهان با 77.82٪ سهم بازار جهانی ، Google انتخاب اصلی بازاریاب برای دستیابی به مبلغ پرداختی و ارگانیک است. Google 1.6 میلیارد بازدیدکننده ماهانه منحصر به فرد در سراسر جهان را تخمین زده است.
بینگ بینگ 400 میلیون بازدید کننده ماهانه و منحصر به فرد تخمین زده است و 7.96٪ از سهم بازار جهانی را در اختیار دارد. بینگ غالباً دو برابر پیشنهادات کامل به طور خودکار از Google ایجاد می کند و از فیلم جستجوی خوبی برخوردار است ، بنابراین تبلیغات بینگ نیز گزینه تبلیغاتی محبوب در بین بازاریابان است.
بایدو بایدو با بیش از 80٪ سهم بازار چین و 6.37٪ از سهم بازار جهانی محبوب ترین موتور جستجو در چین است.
یاندکس Yandex موتور جستجوی پیشرو در روسیه و سایر کشورهای روسی زبان (بلاروس ، اوکراین ، قزاقستان) با حدود 60 درصد سهم بازار است.
یاهو یاهو با داشتن 300 میلیون بازدیدکننده ماهانه منحصر به فرد ، 6.58٪ از سهم بازار جهانی را در اختیار دارد و به طور عمده با بینگ رقابت می کند. شایان ذکر است که Verizon یاهو را با قیمت 4.8 میلیارد دلار خریداری کرده است و قصد دارد آن را با Aol ادغام کند ، که دارای 125 میلیون بازدیدکننده ماهانه منحصر به فرد و 0.13 درصد از سهم بازار جهانی است.
چه چیزی در مورد SEM باید بدانید؟
به طور کلی بازاریاب ها از ترکیبی از تکنیک های مختلف بازاریابی جستجوی پولی و ارگانیک برای هدایت ترافیک به سایت خود استفاده می کنند.
تبلیغات پرداخت شده شامل:
-جستجوی تبلیغات (تبلیغات ، تبلیغات بینگ)
-تبلیغات لیست محصولات یا تبلیغات خرید
-نمایش و تبلیغات بنر
-تبلیغات موبایل
-تبلیغات رسانه های اجتماعی (فیس بوک ، لینکدین ، توییتر ، اینستاگرام ، پینترست)
-بارگیری مجدد و بازاریابی
-تبلیغات درون برنامه
SEO شامل موارد زیر است:
-SEO در صفحه (بهینه سازی کلمه کلیدی ، ایجاد محتوا ، معماری اطلاعات ، پیوند داخلی ، UX ، اثبات اجتماعی ، ادغام رسانه های اجتماعی و غیره)
-سئو خارج از صفحه (ساختمان پیوند ، نقشه های XML)
-تخلفات
کلیه نمایش های جستجو می توانند به سه نوع اصلی طبقه بندی شوند:
اطلاعاتی: قصد تجاری بسیار کمی دارد ، کاربر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع خاص است.
ناوبری: کاربر در تلاش است وب سایتی را پیدا کند که URL آنها دیگر نتواند آن را به یاد بیاورد یا یک هدف ناوبری مشابه را داشته باشد.
معامله گر: دارای هدف تجاری بالایی است ، کاربر به دنبال خرید است. SERP های تراکنش معمولاً مواردی هستند که دارای آگهی های پرداخت شده هستند.
انواع پرس و جو جستجو همچنین می تواند نشان دهد که مسافرت کاربر در کجا قرار دارد و به بازاریابان این امکان را می دهد تا تکنیک های بهینه سازی قیف تبدیل را به کار گیرند.
جستجوی ارگانیک برای خرده فروشان آنلاین بسیار مهم است ، زیرا بسیاری از مطالعات نشان می دهد که حدود 50٪ از ترافیک وب سایت را به دنبال دارد. وقتی نوبت بهینه سازی موتور جستجو برای تجارت الکترونیک می رسد ، بازاریابان در مورد آزمایش تمام روش های موجود برای تلاش و دستیابی به رتبه های بالاتر وسواس می کنند.
منطق بسیار ساده است:
موقعیتهای بالاتر در SERP به طور خودکار منجر به برداشتهای بالاتر و سرعت کلیک بهتر می شوند. افراد بیشتری که از فروشگاه شما بازدید می کنند در نهایت باید به تبدیل های بهتر و درآمد بالاتر تبدیل شوند.
تبلیغات جستجوی پرداخت شده برای دستیابی به موقعیت های برجسته در صفحات نتایج موتور جستجو و رانندگی ترافیک به سایت ، بر سرمایه گذاری در انواع صحیح تبلیغات متمرکز است. تبلیغات جستجوی بهینه سازی شده ، گاهی اوقات می توانند به موقعیتهای بالاتر از نتایج جستجوی ارگانیک برسند ، در حالی که دیگران ممکن است در سمت راست صفحه مرورگر نمایش داده شوند.
موفقیت کمپین جستجوی پرداخت شده به هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب و انتخاب کانالهای تبلیغاتی بهینه بستگی دارد.
بسیاری از ابزارهای بازاریابی موتور جستجو وجود دارد که می توانند به شما در بهینه سازی هر دو کمپین جستجوی پرداخت شده و ارگانیک کمک کنند.
ابزار اولیه:
-تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
-کنسول جستجوی Google
-برنامه کلیدی کلمات Google
-ابزارهای اضافی برای کمک به شما در بهینه سازی سئو خود:
-اکسپلورر سایت را باز کنید
-آزمایشگاههای اقتدار
-AhRefs
-کاوش کلمات کلیدی MOZ
-SEMRush
-WordStream